Piertrix.reismee.nl

Van Phillip Island naar Eden (NSW)

Onze extra dag op Phillip Island hebben we rustig aan gedaan en o.a. naar Churchill Island geweest. Het is boerderij ooit door een familie Amess opgezet in 1850 (of zo) Niet zozeer de boerderij (hoewel heel leuk om te zien ) maar de ligging aan de baai is prachtig. Heel lieflijk allemaal en gewoon interessant om te zien hoe de mensen toendertijd (over)leefden. Nog een mooie wandeling gemaakt door het Koala Conservation Centre en natuurlijk onze leuke knuffelbeesten nog even kunnen bekijken (maar wij waren al zo verwend in Otway National Park) Verder ons 's avonds lekker laten verwennen in 'ons' restuarant. Toch wel even het vermelden waard: het eten in Australie zoals wij dat hebben mogen meemaken is prima! Gaat soms wel een beetje vreemd omdat je in sommige restaurants zelf je eten aan een corner moet bestellen (wordt trouwens wel netjes aan tafel gebracht) en je drankje zelf moet halen aan de bar. Was even wennen vooral als er veel volk voor de corner staat dan is het net het bedrijfsrestaurant! Wij hebben de lol er van ingezien en het eten is gewoon prima dus 's lands wijs 's lands eer en gewoon aanpassen. Natuurlijk ook restaurants gehad waar wel bediening aan tafel was en waar wij echt verrast werden door hun fantastische keuken. Tot nu toe geweldig gegeten en gedronken (niet te vergeten)!) De wijn smaakt ons, welke streek wij ook komen, voortreffelijk!

De route die wij nemen naar Wilsons Promontory National Park loopt door The Gippsland. Het is een gebied dat bestaat uit baaien met leuke stadjes, heuvellandschap, vuurtorens op prachtige plekken bezocht o.a. Cape Liptrap en vlak voor Wilsons NP naar Sandy Point Inlet gereden waar wij met de auto op het strand een broodje kaas (cheddar!) hebben genittigd. In de zon en 24 graden, wat wil je nog meer! Wilsons Promontory NP is prachtig en voor natuurliefhebbers én wandelaars een paradijs. Wij zijn best natuurliefhebbers en houden ook van wandelen maar zijn een beetje verzadigd. De prachtige stranden met rotsen die daarzijn daar raken wij evenwel nooit op uitgekeken dus daarvan hebben wij genoten. Ook heel veel wildernes en groene wouden. Soms wordt het allemaal te groen en willen we ruimte zien. Natuurbarbaren?Misschien wel!

Onze eerste (bijna)hele dag regen hebben wij er ook opzitten. Het moest er natuurlijk een keer van komen na zoveel weken zonnig weer.Dat is niet echt leuk vooral niet als je langs de kust rijdt. Hebben Ninety Mile Beach voor Lakes Lakes Enterance gelukkig nog kunnen bekijken toen de regen even gestopt was. Een prachtig oneindig lang zandstrand en dan de zee! Die kleur daar ben ik verliefd op geworden. Dus klagen niet want na deze dag is het weer stralend weer geworden.

Hebben intussen Victoria verlaten en zitten nu in New South Wales. We zijn van onze geplande route afgeweken want zouden naar het noorden rijden(Vicotria) om de Snowy mountains te bezoeken maar hebben daar vanaf gezien. Het weer zou in de bergen wat minder worden en op sommige plaatsen zou er sneeuw gaan vallen en aan kou hebben wij de pest, dus lekker de Princes Hwy verder volgen langs de kust met mooi weer en een zalige temperatuur. Houden jullie op de hoogte hoe de reis verder gaat verlopen want zijn in staat om zo weer een zijweg nemen de mountains in!

Carl en Petra

Hoi, hoi, Wat is het toch leuk jullie te volgen via de verslagen en foto's en wat zien jullie indrukwekkende
dingen. Leuk hoor, blijf lekker genieten en we zien uit naar de volgende belevenissen.
Liefs,
Carl en Petra

Rob en Anja Hahn

Prachtige foto's, jammer dat het zo ver weg is anders kwamen we even over om een paar dagen met jullie mee te reizen! Wij doen het hier met de bollen velden, ook mooi! Als jullie terug komen zijn de bomen weer groen en staat de tuin er prachtig bij, ook weer iets om naar uit te kijken! lieve groet,Rob en Anja.